علت وارد نشدن آب به داخل لباسشویی سامسونگ

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورتی که ماشین لباسشویی سامسونگ دارید و دستگاه شما برای وارد کردن آب با مشکل مواجه شد، ما خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با وارد نشدن آب به داخل لباسشویی سامسونگ با شما عزیزان صحبت کنیم. دستگاه شما می تواند بخاطر مشکلات مکانیکی یا الکترونیکی از کار بیوفتد. بنابراین در صورتی که خودتان تمایل دارید تا دستگاهتان را تعمیر کنید، باید با نحوه ی کار کرد لباسشویی و تمامی قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه آشنایی کامل داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که رفع بعضی از ایرادات در ماشین لباسشویی سامسونگ، ساده می باشد، در نتیجه خودتان با کمی دقت و اندکی دانش می توانید مشکل را بر طرف کنید، اما برخی دیگر از ایرادات نیاز به استفاده از ابزار های خاص، تخصص بالا و تجربه ی کافی می باشد، در نتیجه این ایرادات باید توسط تکنسین ماهر بر طرف شوند. در نتیجه در این صورت بهتر است تا با مراکز مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید و در خواست تکنسین کنید.

کد خطای وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورت وارد نشدن آب به دستگاه ممکن است کد خطا های زیر روی صفحه نمایش دستگاه شما نمایش داده شود. کد خطای 4C ،  E1، 4E ارور های مربوط به تامین نشدن آب مورد نیاز دستگاه می باشند. در این صورت باید بررسی کنید که شیر ورودی آب باز باشد و انسدادی نداشته باشد، همچنین از یخ نزدن شیر آب ورودی نیز مطمئن شوید. همچنین کد خطای 1C،  E7، 1E که این ارور ها مربوط به خرابی سنسور سطح آب می باشند، زیرا خرابی سنسور سطح آب باعث می شود که آب وارد دستگاه نشود. کد خطای  DC، DC1، dC، Ed، dE1 ، dE  مربوط به بسته نشدن کامل درب می باشد، زیرا در صورت بسته نبودن کامل درب، آبگیری انجام نمی شود. بنابراین در صورت وارد نشدن آب به دستگاه، شما ممکن است با هر یک از این ارور ها مواجه شوید.

علل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

علل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

  • فشار بسیار کم آب
  • انسداد یا خم شدن لوله ها
  • آسیب دیدگی شیر برقی ورودی
  • انسداد صافی یا همان فیلتر
  • بسته بودن شیر آب خانه
  • خرابی سوئیچ سطح آب
  • خرابی برد الکترونیکی

فشار بسیار کم آب

کم بودن فشار آب باعث می شود تا آب به کندی وارد ماشین لباسشویی شود و یا این که اصلا آب وارد دستگاه نشود. در نتیجه باید شیر آبی که مستقیما به ماشین لباسشویی وصل می شود را باز کنید و فشار آب شیر را به دقت بررسی کنید. به عنوان مثال برای تست کافی بودن میزان فشار آب، می توانید شیر آب را کاملا باز کنید و یک سطل حدودا 10 لیتری زیر آن قرار دهید، این سطل باید تقریبا طی یک دقیقه پر شود. در صورتی که این اتفاق نیوفتد، احتمالا فشار آب منزل شما کم می باشد.

انسداد یا خم شدن لوله ها

از خم نبودن و پیچ نخوردگی لوله ورودی آب سرد یا همان شلنگ ورودی به دستگاه مطمئن شوید. همچنین انسداد داخلی لوله را نیز بررسی کنید و در صورت وجود جسم خارجی، انسداد را بر طرف کنید. همچنین شلنگ ورودی دستگاه، ممکن است در شرایط بد آب و هوایی، ترک بخورد و یا پاره شود، که در این صورت شما شاهد نشتی آب از این شلنگ ها نیز خواهید بود.

آسیب دیدگی شیر برقی ورودی

شیر برقی دستگاه یا شیر سلونوئید، پس از صدور دستور از برد فرمان، آب را از شلنگ ورودی دریافت می کند و به داخل دیگ ماشین لباسشویی انتقال می دهد. عدم کارکرد صحیح شیر برقی می تواند روی وارد شدن یا وارد نشدن آب تاثیر بگذارد. شیر برقی یک قطعه ی حساسی می باشد، که ممکن است به راحتی خراب شود. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است آب وارد دستگاه نشود، که در این صورت چاره ای بجز تعویض آن وجود ندارد. همچنین ممکن است خرابی قطعاتی مثل سوئیچ سطح آب، تایمر و یا برد دستگاه، روی عملکرد شیر برقی تاثیر بگذارند، در نتیجه این موارد نیز باید بررسی شوند. همچنین برای بررسی شیر برقی می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. مقاومت باید بین 2000 تا 4000 اهم باشد. در صورتی که مولتی متر هیچ عددی را نشان ندهد، یعنی هیچ مقاومتی وجود نداشته باشد، باید شیر برقی را تعویض کنید.

انسداد صافی یا همان فیلتر

یکی دیگر از دلایلی که مانع آبگیری صحیح دستگاه می شود، انسداد صافی دستگاه یا در واقع انسداد همان فیلتر دستگاه می باشد. فیلتر در انتهای شلنگ ورودی آب قرار دارد و مانع از ورود آشغال و رسوبات و گل و لای به درون دستگاه می شود. بنابراین در صورتی که فیلتر کثیف باشد و یا توسط جسم خارجی مسدود شده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود، در چنین شرایطی لازم است تا فیلتر تمیز شود و در صورت آسیب دیدگی باید تعویض شود.

بسته بودن شیر آب خانه

یکی از ساده ترین ایراد در رابطه با عدم آبگیری ماشین لباسشویی، بسته بودن شیر آب خانه می باشد. در صورتی که شیر خراب باشد، آب وارد دستگاه نمی شود. بنابراین شما باید شیر آب خانه را چک کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید، همچنین در صورت مسدود بودن شیر، باید آن را تعویض کنید.

خرابی سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار وظیفه دارد تا سطح آب موجود در ماشین لباسشویی را کنترل کند. به عبارتی در صورتی که آب به حد مشخص و معینی برسد، این قطعه از ورود آب جلوگیری می کند. این قطعه با استفاده از دستوراتی که از تایمر یا برد می گیرد، این وظیفه را انجام می دهد. در صورتی که سوئیچ فشار خراب شود ممکن است نگذارد که آب وارد دستگاه بشود، به عبارتی قبل از این که دیگ از آب پر شود، جلوی ورود آب را می گیرد.   در این صورت این قطعه نیاز به تعویض دارد.

خرابی برد الکترونیکی

ماشین های لباسشویی قدیمی، به جای برد از تایمر استفاده می کردند، در واقع تایمر، هدایت جریان برق را به قسمت های مختلف دستگاه انجام می داد. اما امروزه برد جای تایمر ها را گرفته است. در نتیجه اگر برد دستگاه خراب شود، ممکن است تمام قسمت های دستگاه دچار اختلال شوند، یکی از این اختلال ها نیز عدم آبگیری دستگاه می باشد. در نتیجه برد دستگاه باید توسط تعمیرکار متخصص جدا شود و بررسی شود. در صورت نیاز باید تعمیر شود و در صورت عدم امکان، برد الکترونیکی دستگاه باید عوض شود.

تعمیر مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی سامسونگ

نکات تکمیلی

قبل از شروع به بررسی ماشین لباسشویی سامسونگ، حتما دستگاه را از برق جدا کنید و تمامی جوانب ایمنی را رعایت کنید. در صورتی که می خواهید شلنگ ورودی را جدا کنید و یا بررسی کنید، حتما شیر آب ورودی به لباسشویی را ببندید تا با جدا کردن شلنگ، آب بر روی زمین جاری نشود. همچنین مطالبی که در این مقاله بیان شد، برای کمک به کاربران برای بر طرف کردن مشکلات ساده می باشد و مشکلات پیچیده تر نیاز به وجود یک تکنسین متخصص را میطلبد، در نتیجه در صورتی که مهارت و تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ را ندارید، به هیچ وجه اقدام به تعمیر دستگاه نکنید، زیرا در این صورت ممکن است که هم به خودتان و هم به دستگاه آسیب جدی وارد کنید. همچنین لازم است که بدانید به طور کلی تعمیرات لباسشویی سامسونگ یک کار ساده ای نمی باشد، و تعمیر این دستگاه باید توسط افراد دوره دیده و با تجربه در مرکز تعمیرات سامسونگ پشتیبان انجام شود تا نتیجه ی مطلوب را در بر داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش