تعمیر برد یخچال سامسونگ

تعمیر برد یخچال سامسونگ

معضلی به نام سوختنِ بُرد یخچال

صفحه الکترونیکی یخچال یا همان بُرد، مغز یخچال است و تمامیِ دستوراتی که به یخچال داده می‌شود اعم از روشن و خاموش شدن خودکار موتور، کمپرسور و فن‌ها همگی از بُرد صادر می‌شود. حالا اگر این قطعه که وظایف بسیار حساسی را بر عهده دارد به درستی کار نکند، یخچال دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در این مطلب به طور اختصاصی قصد داریم درباره تعمیر برد یخچال سامسونگ و دلایل خراب شدن آن صحبت کنیم. پس اگر از یخچال و فریزرهای سامسونگ استفاده می‌کنید، ما را تا انتهای این پست همراهی کنید.

چگونه تشخصی دهیم که برد یخچال سامسونگ به تعمیر احتیاج دارد؟

قبل از تعمیر برد یخچال سامسونگ و تماس گرفتن با مرکز تعمیرات یخچال سامسونگ باید از خراب شدن حتمی بُرد مطمئن شوید. اگر یکی از موارد ذیل برای یخچال و فریزر سامسونگ شما رخ دهد، می‌توان گفت برد آن نیاز به تعمیر پیدا کرده است:

  • اگر با وجود اتصال به برق، یخچال فریزر کار نکند
  • اگر در حین روشن بودن یخچال، یک مرتبه دستگاه خاموش شود
  • اگر کار کردن یخچال سامسونگ با سر و صداهایی همراه شود
  • ظهور ارورهای F1، C1 یا F10g به روی نمایشگر یخچال سامسونگ

مراحل تعمیر برد یخچال سامسونگ

مراحل تعمیر برد یخچال سامسونگ

تعمیر برد یخچال‌های سامسونگ کار بسیار تخصصی است و نیازمند دانش کافی و تجربه بالا است، برای بررسی و تعمیر برد الکترونیکی یخچال و فریزرهای سامسونگ بهتر است مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

قطع جریان برق به صورت کامل

در اولین مرحله بهتر است که یخچال را از برق جدا کنید و آن را کمی به سمت جلو بکشید تا از دیوار پشتی کمی فاصله بگیرد. تعمیر برد یخچال سامسونگ یا حداقل بررسی آن ممکن است حداقل 30 دقیقه طول بکشد، پس بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را به یک یخچال دیگر یا محل خنک‌تری انتقال دهید.

برداشتن پوششِ برد الکترونیکی

بسته به نوع یخچال و فریزر سامسونگ بُرد الکتریکی آن ممکن است در پشت آن یا روی سقف یخچال قرار داشته باشد. پس از پیدا کردن محل بُرد با استفاده یک پیچ گوشتی، تمام پیچ‌های پوشش برد را باز کنید و پوشش را از آن جدا کنید.

جدا کردن سیم‌ها از بُرد

قبل از جدا کردن کامل سیم‌ها از برد بهتر است یک عکس از کل بُرد گرفته که برای نصب دوباره آن به مشکلی بر نخورید. بسته به نوع کانکتور شاید مجبور شوید به وسیله انبردست سوزنی اتصالات را خاموش کنید و زبانه قفل را باز کنید. برای برداشتن بُرد دقت کنید که همه سیم‌ها را از آن جدا کرده‌اید.

برد جدید را نصب کنید

پس از آنکه تمامی زبانه‌های پلاستیکی را که تخته برد به آنها وصل است را جدا کردید و بُرد را به آرامی درآوردید، برد جدید را جایگزین کنید و تمامی پیچ‌های پلاستیکی را مجددا به آن وصل کنید. سپس با استفاده از عکسی که در مراحل قبلی گرفته‌اید، تمام سیم‌ها را به درستی قرار بدهید.

اگر بُرد یخچال شما نسوخته باشد و قابل تعمیر باشد باید آن را به یک تکنسین مجرب نشان دهید. از آنجایی که تعمیر برد یخچال فریزرهای سامسونگ کار بسیار تخصصی است ممکن است چندروزی به طول بیانجامد، پس برای تعمیر آن هیچ عجله‌ای نکنید.

دلایل عمده خرابی برد یخچال فریزرهای سامسونگ

حال که از مراحل تعمیر برد یخچال سامسونگ برایتان گفتیم، بد نیست که درباره دلایل اصلی خراب شدن این قطعه الکتریکی هم بدانید. در ادامه به برخی از این دلایل عمده اشاره کرده‌ایم.

نوسانات برق؛ قاتل اصلی بردهای الکتریکی

اصلی‌ترین دلیل خرابی بردهای الکتریکی نوسانات برقی است که می‌تواند به بخش‌های مختلف برد اصلی یخچال فریزرهای سامسونگ آسیب بزند. بهترین راه برای اجتناب از این اتفاق خرید یک محافظ برق مخصوص برای یخچال است. دقت داشته باشید که یخچال را به صورت تکی به محافظ برق وصل کنید و هرگز آن را با سایر وسایل برقی دیگر به محافظ وصل نکنید.

نشت آب به برد اصلی

ممکن است در هنگام تمیز کردن یخچال یا آشپزخانه به محفظه برد اصلی یخچال سامسونگ شما آب نفوذ کرده باشد و این موضوع باعثِ خرابی یا حتی سوختن کامل برد شود. برای جلوگیری کردن از این اتفاق بهتر است قبل از تمیز کردن یخچال آن را خاموش کنید و پس از پایان کار هم فوراً آن را روشن نکنید.

سهل‌انگاری در تعمیر قطعات دیگر یخچال

ممکن است قطعه‌ای از مدار دچار آسیب شده باشد و شما برای تعمیر آن اقدام نکرده باشید، این موضوع ممکن است به سوختن کامل بُرد منجرب شود. با مشاهده کوچک‌ترین مشکلی در کارکردِ یخچال باید آن را با تکنسین‌های مجرب درمیان بگذارید تا به خرابی بُرد اصلی منجرب نشود.

کاردکرد مداوم یخچال دلیلی برای خراب بودن برد آن

آیا یکسره کار کردن یخچال سامسونگ دلیلی برای خراب بودن برد یخچال است؟

یکسرده کار کردن یخچال فریزرهای سامسونگ دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها نیم‌سوز شدن بُرد است که نیاز به تعمیر فوری دارد. وقتی که بسته بودن کامل در یخچال، درست بودن ترمسوتات و بالا نبودن دمای محیط مطمئن شدید، یکسره کار کردن یخچال فریزرهای سامسونگ را می‌توان به خرابی برد ربط داد.

وقتی سیگنال‌ها و پیام‌های ترموستات و سنسور دما در برد به درستی پردازش نشوند، امکان دارد که یخچال به طور یکسره کار کند. اگر یخچال فریزر سامسونگ شما از مدل‌های قدیمی نباشد، می‌توانید بُرد جدیدی برای آن تهیه کنید در غیر اینصورت باید همان برد سوخته خود را برای تعمیر به یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای بسپارید.

توجه داشته باشید که سهل انگاری و بی توجهی کردن به یکسره شدن یخچال فریزرهای سامسونگ باعث بروز خرابی‌های بیشتر به سایر قطعات نظیر فن‌ها، موتورها و غیره خواهد شد. با داغ کردن کلِ سیستم از کار افتادن یخچال دور از انتظار نیست، پس در اولین فرصتی که متوجه یکسره کار کردن یخچال شدید آن را از برق بکشید و برای تعمیر برد یا قطعات دیگر اقدام کنید.

آیا سرد نبودن یخچال سامسونگ دلیلی برای خراب بودن برد اصلی آن است؟

وظیفه اصلی یخچال خنک نگه‌داشتن مواد خوراکی است، در صورتی که یخچال شما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، روشن ماندن آن هیچ توجیهی نخواهد داشت. یکی از دلایل سرد نبودن یخچال و فریزرهای سامسونگ این است که برد اصلی آنها نیم سوز شده است و نیاز به تعمیر دارد.

اما سرد نکردن یخچال دلایل دیگری هم دارد که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم:

  • ممکن است فضای داخل یخچال را بیش از حد پر کرده‌اید و گردش هوا به خوبی انجام نمی‌گیرد.
  • ممکن است گاز یخچال تمام شده باشد
  • ممکن است تنظیمات دمایی ریست شده باشد
  • ممکن است دریچه ورود هوا بسته شده باشد و مانعی بر سر راه آن قرار گرفته باشد
  • ممکن است درب یخچال به طور کامل بسته نشود و چسب آن از بین رفته باشد

سخن پایانی

همانطور که گفتیم ایراد پیدا کردن بردهای وسایل الکتریکی جزو جدایی ناپذیر چنین دستگاه‌هایی است که هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند ادعا کند که محصولات آن برای حداقل 10 بدون مشکل کار خواهند کرد. در این میان خرابی برد یخچال فریزرهای سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است به تعمیر تخصصی یا بررسی نیاز پیدا کنند.

برای تعمیر بهتر است به مراکز خدمات پس از فروش سامسونگ که در سراسر ایران یافت می‌شوند تماس بگیرید. تعمیرات برد از جمله تعمیرات پرهزینه و حساس است که اگر به خوبی انجام بگیرد، خیالتان برای حداقل چند سال راحت خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش